people.com
Als je net als ik geobsedeerd bent door het bijhouden van je favoriete beroemdheden, dan weet je dat het heel moeilijk kan zijn als hun serie eindigt en we nog een jaar (misschien meer) moeten wachten voordat we ze weer zien. Gelukkig is er een geweldige manier om de tijd te doden terwijl we wachten: het lezen van entertainmentnieuws.
Er zijn veel entertainmentnieuwsbronnen die er zijn, dus het kan moeilijk zijn om te beslissen welke je moet kiezen. Natuurlijk is het niet nodig om er maar één te kiezen. Maar het kan nooit kwaad om een standaardbron te hebben, een go-to-keuze, voor het krijgen van de nieuwste primeur in entertainmentnieuws. Dus welke is geschikt voor u?
Zoek eerst uit wat u zoekt op een entertainmentnieuwssite. Ben je vooral op zoek naar filmnieuws? Wil je op de hoogte blijven van de beat in de muziekindustrie? Hou je van roddels over beroemdheden? Of ben je meer een Netflix-binger die moet weten welke shows worden gemaakt en uitgebracht, en wanneer? Als je eenmaal hebt uitgezocht waar je specifiek naar op zoek bent, stel jezelf daar dan wat vragen over. Wil je bijvoorbeeld weten over aankomende releases of specifieke details over huidige shows? Wil je filmbeoordelingen of songteksten? Afhankelijk van uw antwoorden op deze vragen, zijn verschillende entertainmentnieuwssites mogelijk beter geschikt voor u.
Voordat u beslist welke entertainmentnieuwsuitzending u wilt gebruiken, moet u erachter komen wat u van hen wilt. Als je eenmaal weet waar je naar op zoek bent, wordt het een eenvoudig proces om te leren welke nieuwsbronnen tegemoetkomen aan je interesses en welke niet. Ik ben hier om daarbij te helpen.
We nemen vandaag een kijkje bij People, een van de meest bekende en langdurige bronnen van celebrity-nieuws. Ze bestaan al vele decennia en hebben geen tekenen van vertraging vertoond, ondanks de overgang van gedrukte naar online media. Of u nu op zoek bent naar entertainmentnieuws of gewoon algemene informatie over uw favoriete beroemdheden, People is een geweldige keuze. Laten we eens nader kijken en zien of het geschikt voor u is!
Geschiedenis
Sinds de oprichting is het idee voor het tijdschrift People toegeschreven aan een man genaamd Andrew Heiskell. Heiskell wordt niet alleen gecrediteerd voor het conceptualiseren van People, maar diende ook als de voormalige CEO van Time Inc. en de vorige uitgever van Life magazine. Heiskell was ook niet de enige die People oprichtte, want hij behoorde tot de grote journalistieke bedrijven die het inaugurele nummer van het tijdschrift mede vorm gaven. De oprichter van het tijdschrift was bijvoorbeeld Richard B. Dick Stolley, die de Zapruder-tape van de moord op John F. Kennedy verwierf.
De visie die people magazine had was om een publicatie te zijn die zich zou richten op de mensen die het nieuws veroorzaken en die erin verstrikt zijn of het verdienen om erin te zitten. Deze focus op mensen was iets waar de massa zich gemakkelijk toe aangetrokken voelde. People magazine debuteerde in maart 1974 en werd al snel succesvol. Time Inc. versterkte de onderneming echter met een initiële investering van $ 40 miljoen, en people magazine zou binnen de eerste 18 maanden break-even hebben gedraaid op die investering.
In 1996 begon People met het uitgeven van een Spaanstalige editie van het tijdschrift. Deze editie verschilde van de Engelse versie in zowel taal als inhoud, en richtte zich meer op beroemdheden en onderwerpen van belang in Latijns-Amerikaanse landen.
In 2002 introduceerde het blad ook een aanvullend magazine: People Stylewatch. Deze publicatie richtte zich op mode, celebrity-stijl en schoonheid in plaats van de mensen die het nieuws maken. Het was weer een daverend succes. Het wordt echter niet meer in druk gepubliceerd. Je kunt het nog steeds online vinden.
Er zijn verschillende andere iteraties van People magazine geweest, waaronder de Spaanse versie, Who magazine, Teen People en People.com. Hoewel People magazine nog steeds één keer per maand wordt gepubliceerd, is verreweg de gemakkelijkste manier om toegang te krijgen tot de inhoud van People via hun stijlvolle en verrassend ingetogen website.
Ontwerpen
Als ik naar people.com kijk, is het eerste dat mijn aandacht trekt hoe minimalistisch het ontwerp is. Misschien is dit niet zo verrassend voor anderen, aangezien People magazine altijd een slim en scherp gevoel voor stijl heeft gehad. Het is verrassend gezien de roddelinhoud van beroemdheden (daarover zo meer). De meeste entertainmentnieuwssites van deze aard hebben de neiging om luid, flitsend en onnodig in je gezicht te zijn. Mensen zijn echter stijlvol en elegant ontworpen.
Deze site is intuïtief en gemakkelijk te gebruiken. Meteen zal iedereen een pro zijn in het browsen. Dit is een goed voorbeeld van intuïtief siteontwerp. Het is heel eenvoudig - er zijn een heleboel artikelen om uit te kiezen, omdat de meeste nieuwssites zijn opgemaakt, in het midden van de pagina; en dan een snelle en luchtige site menubalk om te verkennen per sectie: Nieuws, Entertainment, Lifestyle, Royals, Shopping, People TV.
Tevreden
Dit is volgens mij weer een overwinning voor People.com. Er is hier een heleboel inhoud, variërend van tekst, afbeelding en video. Bovendien zijn de soorten inhoud die worden aangeboden op People TV - originele entertainmentnieuwsshows - volledig gratis. Dat is iets waar maar weinig entertainmentnieuwssites op kunnen bogen!
Naast alle geweldige inhoud op Mensen, zijn er artikelen hier die voortdurend worden bijgewerkt. Als er iets belangrijks gebeurt in de wereld van populair entertainment, heeft People seconden of minuten later de primeur.
Ik geef niet om de inhoud van people's artikelen omdat het grootste deel ervan inhoud lijkt te missen. Wat begon als een tijdschrift dat zich richtte op het profileren van interessante mensen en het begrijpen hoe ze nieuws maken, is ver, ver verwijderd van zijn gloriedagen. Tegenwoordig is het meeste van wat People biedt slechts een roddel van beroemdheden.
Ik denk dat Richard Stolley dit soort oppervlakkige inhoud in People niet leuk zou vinden. Als roddelen echter jouw ding is, moet je blij zijn, want er staat veel van in het tijdschrift. Als het niet jouw ding is, dan heeft de gedrukte versie van People misschien nog wat integriteit over, omdat het niet zoveel oppervlakkige inhoud heeft.
Desktop- en mobiele ervaring
Ik zei al eerder dat ik dol ben op het ontwerp van People. Het is subtiel en professioneel, gemakkelijk te gebruiken. Dat omvat de in-browser desktopervaring en de in-browser mobiele ervaring. Ongeacht welk apparaat u gebruikt, People.com biedt een uitstekende ervaring.
Er is een App Mensen die de moeite waard is om te bekijken als je onderweg wilt lezen. Het is gestroomlijnd, gemakkelijker te bladeren op een smartphone en ook behoorlijk goed ontworpen. Niet zo goed ontworpen als de site zelf, maar het heeft een gemiddelde beoordeling van 4,3 sterren gekregen in de Apple App Store.
Prijzen en plannen
People.com is een gratis website waar je toegang hebt tot zoveel artikelen als je wilt zonder iets te betalen. Er zijn echter een paar abonnementsopties beschikbaar, waaronder een upgrade naar premium, waarmee u toegang krijgt tot archiveringsfuncties en meer. Er is ook exclusieve inhoud en deals beschikbaar voor premium abonnees. Ten slotte kunt u zich op de ouderwetse manier abonneren op het tijdschrift als u dat wilt (gemiddelde prijs $ 89,99 per jaar) - de prijs verandert altijd.
Suggesties die ik heb voor Mensen
Ik zou graag zien dat Mensen meer doen om kwaliteitsinhoud te bieden in deze tijd. Ik denk dat het geweldig zou zijn als hun premium service een beetje meer een stimulans zou bieden. Neem bijvoorbeeld wat extra artikelen op en de mogelijkheid om ze te bookmarken.